Ontvangen bestellingen binnen WooCommerce worden niet automatisch verstuurd aan de leverancier. Hiervoor is nog één manuale actie nodig, klikken op de Send order to TWM knop.
Om een order door te zetten is het volgende van belang

  1. De producten moeten in het Dropship Portaal toegevoegd zijn aan jouw persoonlijke selectie
  2. Bij de leverancier heb je alle gegevens in jouw account ingevuld
  3. Bij de leverancier is jouw API geactiveerd om orders te versturen

Order versturen vanuit WooCommerce admin

In het bestel overzicht in WooCommerce is een extra optie zichtbaar, Dropship Order. Je vind deze terug aan de rechterkant.

Om een order te versturen aan de leverancier klik op je de blauwe knop Send order to TWM. Je ziet vervolgens een pop-up venster waarin word gevraagd om de producten te selecteren welke je wil doorzetten naar TOM B.V..

Selecteer de gewenste producten en druk op Send to Supplier. De order wordt nu aangeboden bij TOM B.V.. De pop-up zal de terugkoppeling van TOM B.V. tonen waarna je deze kan sluiten. Bij de order notities wordt een interne notitie toegevoegd met een update van de order.

Wanneer de order succesvol is verzonden veranderd de blauwe knop naar een groene knop en is het niet mogelijk om de order nogmaals te verzenden.

Foutmelding

Indien de order niet verwerkt kan worden bij de leverancier word dit in de pop-up getoond. Bij een foutmelding word de order niet doorgezet naar de leverancier.

Overige informatie over het versturen van een bestelling

  • Orders worden niet automatisch doorgezet naar de leverancier bij het ontvangen van een bestelling. Je dient altijd handmatig de order door te zetten.
  • De pop-up met product selectie is toegevoegd zodat je zelf kan kiezen welke producten je doorzet naar de leverancier. Het is mogelijk om een gedeelte van jouw order te laten dropshippen.
  • Als referentie nummer van de order wordt het WooCommerce bestel nummer doorgegeven.
  • Indien de klant een afwijkend afleveradres heeft word deze mee gestuurd in plaats van het factuuradres.
  • Indien er een melding komt dat de order niet verzonden kan worden in verband met limieten dan kunnen wij hier niets aan doen. Alle vragen over restricties en limieten dien je te stellen bij de leverancier.